Idiots and Angels | Andělé a blbci

We all run into those idiots in our lives, don’t we? Každý občas narazíme na nějakého blbce, že ano?
For example yesterday: First day of work after the holidays, new year, new start, I arrive to work fresh and rested (haha. But definitely more so than before Christmas), eager to get into the giant pile of things I need to get done. When out the blue *TU DU DUUUUUN* 
I get a phone call from an idiot, who had nothing better to do on this fine and optimistic morning than to pointlessly shout at me on the phone, because apparently I’m useless. Happy New Year to you too, sir. I don’t care that he’s an idiot incapable of understanding how much work I have, but he caught me unprepared and in the moment I didn’t have the right words and feistiness to stand up to him. That I hated the most. That I allowed him to be mean to me. And the whole thing dampened my whole morning and killed the good mood I had when I got up.

Tak například včera: První pracovní den po svátcích, nový rok, nový začátek, přicházím do práce čerstvá a odpočatá (Haha, ale určitě víc než před Vánoci), nemohla jsem se dočkat, až se vrhnu do té obrovské kopy věcí, kterou potřebuji udělat. Když tu najednou... *TA TA TAAAAA*
Dostanu na ucho telefon a v něm jednoho blbce, který neměl toho krásného a optimistického rána nic lepšího na práci, než aby mi zbytečně nadával do telefonu, protože jsem zřejmě úplně neschopná. Vám taky hezkej novej rok, pane. Je mi jedno, že je to blb, neschopnej pochopit, kolik mám práce, ale zastihl mě nepřipravenou a já neměla v tu chvíli slova a bojovnost, abych se mu postavila. To mě na tom štvalo nejvíc. Že jsem mu dovolila, aby na mě byl zlej. Úplně mi to pokazilo celé dopoledne a zabilo skvělou náladu, se kterou jsem se probudila.


And then we have angels in our lives.
A pak máme v životě anděly.
Yesterday, mine came in form of my dance teacher (who is a great teacher and an absolute darling anyway). His dance class always perks me up and energizes my body. (Oh how I needed to start moving again after the Christmas break!  I missed it.) At the very end, he picked my absolutely most favourite mambo song and thus completely obliterated any residue of the „pleasant“ phone encounter from the morning.
So it was a happy new year after all.
Můj se včera objevil ve formě mého tanečního instruktora (který je beztak výborný učitel a naprosté zlatíčko). Jeho taneční hodiny mi vždycky zvednou náladu a nabijí mě energií. (Tak moc jsem potřebovala zase se po Vánocích začít hýbat! Stýskalo se mi.) Úplně na konci pustil moji úplně nejoblíbenější písničku na mambo, čímž zcela zašlapal do země veškeré pozůstatky mého „příjemného“ telefonního zážitku z dopoledne.
Takže to přeci jen byl šťastný nový rok.

Cuban big band sound, it’s fast and tricky for keeping the rhythm and I just love it! Zvuk kubánského big bandu, je to rychlé a záludné na udržení rytmu a mám ji prostě ráda!




Ignore the idiots and be grateful for the angels ;) Blbce ignorujte a buďte vděční za anděly ;)

P.S. This is me not knowing what I’m doing with the blog this year...  P.S. Tento příspěvek budiž důkazem, že vůbec nevím, co s tím blogem letos udělám...

Comments

Popular posts from this blog

Hudson Taylor at Electric Ballroom

Music Monthly: September 2013

Milé divadlo, chybíš mi!